Juju Jaya motor

Juju Jaya motor

Home

Wednesday, October 1, 2014

Hidden paradise. The must be visited!!!


Telaga Ninivala adalah sebuah mata air yang menarik perhatian wisatawan ke Desa Piliana. Piliana adalah sebuah desa kecil di Kecamatan Tehoru, Kabupaten Seram Bagian Timur, Provinsi Maluku. Desa Piliana memiliki ketinggian 1.280 meter (dpl) yang diidentikan sebagai 'Desa di Atas Awan'. Pesona alamnya sangat menarik. Letaknya yang cukup tinggi menyebabkan hampir setiap hari kawasan ini disapu awan-awan tebal. Mungkin karena letaknya, Piliana juga disebut sebagai Pilianika yang dalam bahasa setempat berarti 'terang'.

Ninivala lake is a spring that attract tourists to the village Piliana. Piliana is a small village in the district Tehoru, East Seram regency, Maluku Province. Piliana village has an altitude of 1280 meters (above sea level) which is identified as the 'Village in the Upper Clouds'. Very attractive natural charm. It is high enough cause almost every day this region swept thick clouds. Perhaps because of its location, also referred to as Pilianika Piliana which in local language means 'bright'



Pertemuan Gurun Namib dan Samudra Atlantik, Namibia
Bagaimana jadinya jika sebuah gurun pasir bertemu dengan samudra? Yang jelas, hal ini lah yang terjadi di gurun Namib, Namibia. Gurun yang memiliki bukit pasir yang tertinggi di dunia ini menawarkan pemandangan yang menakjubkan saat deburan ombak Samudra Atlantik bertemu dengan bibir pantai gurun Namib.

Border of the Namib Desert and the Atlantic Ocean, Namibia
What will happen if a desert meets the ocean? Clearly, this is what happens in the Namib desert, Namibia. Desert has the highest sand dunes in the world offering stunning views of the Atlantic Ocean when the waves meet the shore Namib desert.


Laguna Salada de Torrevieja, Spanyol
Satu lagi air di Bumi yang tidak jernih dan justru berwarna pink. Laguna Salada de Torrevieja yang terletak di Spanyol ini adalah salah satu fenomena alam dan airnya bewarna pink akibat ganggang yang ada di seputaran danau ini.
Laguna Salada de Torrevieja, Spain
One more water on Earth is not clear and colored it pink. Laguna Salada de Torrevieja is located in Spain this is one of the natural phenomena and pink colored water caused by algae that exist in around this lake.


Fairy Pools, Skotlandia
Masih dalam satu daerah dengan Isle of Skye, kamu bisa menemukan Fairy Pools yang sangat indah ini. Karena keindahannya ini pantas rasanya jika nama Fairy Pools disematkan untuk mata air yang satu ini. Berasa pengen nyemplung ya guys?!

Fairy Pools, Scotland
Still in the area of ​​the Isle of Skye, you can find very beautiful Fairy Pools this. Because beauty is worth it if the name Fairy Pools spring pinned to this one.


Sikuai Island, Indonesia
Kamu udah tahu belum ada hidden paradise lagi di Indonesia?
Pulau indah dengan hamparan pasir putihnya ini bisa adalah pulau Sikuai yang ada di Sumatra Barat. Berbeda dengan sebagian besar pantai di Sumatra Barat yang berpasir coklat, Pulau Sikuai ini akan memikatmu dengan pantainya yang putih bersih.
Selain itu, arus laut yang ada di pulau ini tidaklah segarang arus di Mentawai, jadi kamu bebas bersenang – senang di tepi pantai tanpa harus takut kesamber sama ombak besar pantai.

Sikuai Island, Indonesia
You already know there is no longer a hidden paradise in Indonesia?
A beautiful island with white sand island Sikuai this can is available in West Sumatra. In contrast to most of the beach in West Sumatra sandy brown, this will entice Sikuai with clean white beaches.
In addition, ocean currents that exist on this island in the Mentawai not segarang flow, so you're free to have - fun on the beach without having to fear big waves kesamber same beach.


Maldives atau Maladewa
salah satu destiny terbanyak turis dunia, Maldives, nama rasminya Republik Maldives, adalah sebuah negara pulau mengandungi gugusan kepulauan terumbu karang yang terletak di Lautan Hindi, di selatan pulau LakshadweepIndia. Ia terletak kira-kira 700 kilometer atau (435 batu) ke barat daya Sri Lanka. Terdapat 26 terumbu diwartakan sebagai wilayah yang mengandungi sebanyak 1,192 kepulauan kecil. Namun begitu, hanya kira-kira 200 pulau sahaja yang didiami oleh manusia. Nama negara ini berasal daripada perkataan " Kepulauan Bergunung-ganang" (malaidi dalam bahasa Tamil, bermaksud "gunung" dan teevu di dalam bahasa Tamilbermaksud "pulau") ia juga mungkin bermaksud "seribu pulau".

Maldives or Maldives 

one of the most tourist destiny of the world, the Maldives, officially the Republic of Maldives, is an island nation contains coral islands located in the Hindi Ocean, in the southern island of Lakshadweep, India. It is situated approximately 700 kilometers or (435 stone) to the southwest of Sri Lanka. There are 26 reefs proclaimed as territory that contains as many as 1,192 small islands. However, only approximately 200 islands are inhabited by humans most discussions. The name is derived state than words "-ganang mountainous islands" (malaidi in Tamil, mean "mountain" in the language and teevu Tamilbermaksud "island") he may also mean "a thousand islands".



No comments:

Post a Comment